Followers

Saturday, February 12, 2011

satu dalam sejuta...


kawan...

apa ertinya kawan?

sahabat...
apa ertinya sahabat?

teman...
apa ertinya teman?


adakah kawan, teman dan sahabat itu mempunyai erti yang sama?

pada aku tidak...


kawan???

kawan itu kita boleh jumpa di mana2...
di sekolah, kolej, rumah, taman malah di stesen bas sekali pun...
kawan ni apabila kita kenal dia, maka dia akan jadi kawan kita...
alah macam lelaki nak pikat perempuan...
mula2 nak kawan, lepas 2 bercinta n setereusnya...


sahabat???

sahabat ni mempunyai makna yang lebih mendalam drpd kawan...
sebab apa???
sebab sahabat ni adalah orang yang sentiasa bersama kita diwaktu kita sedih n ketawa...
walaupun kita susah dia tetap ada di samping untuk membantu...



teman???

teman pula...
apa ek???
pada aku teman ni sama dengan sahabat...
tapi teman ni sentiasa menemani kita sama ada susah ataupun senang...
dia akan bersama kita, menemani kita saat kita sedih n sama2 gembira bila melihat kita bahagia...
seperti teman sehidup semati (suami isteri).

ITULAH APA YANG DAPAT AKU KONGSIKAN PENDAPAT AKU TENTANG ERTI MAKNA KAWAN, SAHABAT DAN TEMAN SEPANJANG 22 TAHUN 5 BULAN AKU HIDUP DI DUNIA INI...

KADANG2 SESEORANG ITU BOLEH MENJADI KETIGA-TIGANYA SEKALIGUS...
TETAPI AMAT PAYAH UNTUK MENCARINYA...

SEKIRANYA MENJUMPAI SESEORANG YANG BOLEH DIANGGAP KAWAN, SAHABAT DAN TEMAN...

HARGAILAH IA...

MUNGKIN KITA TIDAK AKAN MENEMUI TEMAN SEPERTI ITU LAGI.


WASSALAM

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...