Followers

Sunday, January 16, 2011

demam...

lama sudah tak update blog ni (tiru loghat sabah la pulak ak ni)...
maklumlah kurang bertenaga n xada idea nak masukkan dalam blog ni...
tambah2 lagi dah 6 hari demam...hr ni baru bertenaga sikit (2 pun lps 4, 5 kali muntah lps mkn)...
membazir aje makan, 1 apa pun xlekat...

apabila diingat2kan balik, aku rasa orang yang sihat patut bersyukur dengan kesihatan yang ada...tambah2 yang xda penyakit kronik.
macam2 aku dengar drpd org (xkira la siapa pun- telinga lintah sungguhla aku ni),
klu yang bekerja 2 nk aje mc...
padahal sakit xla teruk mn pun...
mcm lecturer aku cakap semalam ada yang sanggup beli mc semata2 malas bekerja...
bukan saja yang bekerja, student2 pun sama...
klu pergi pusat kesihatan xdpt mc (2 la student mls nk p 2)...
tp mereka ni lebih suka pegi klinik yang berbayar untuk dapat mc (macam2 orang).

(apa yg ak merepek pjg lebar ni)

SINI
AKU NAK NASIHATKAN KAT SEMUA YANG MSUK BLOG AKU NI,
KLU SIHAT 2 NIKMATILAH HIDUP DENGAN BAIK,
DAN BERSYUKUR DENGAN KURNIAAN KESIHATAN YANG DIBERIKAN ALLAH SWT KEPADA KITA.
NANTI APABILA KITA SAKIT, MGKIN SSH UNTUK
KITA LAKUKAN AKTIVITI YANG SERING KITA LAKUKAN SEWAKTU SIHAT,
MAKAN PUN XSELERA (MGKIN MUNTAH BALIK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...