Followers

Monday, December 6, 2010

SAMBUNGAN (TRADISI YANG MENDERITAKAN)


2. SELF MUMMIFICATION

Sokushinbutsu adalah rahib Buddha atau imam yang didakwa menyebabkan kematian dengan cara menjadikan mereka sebagai mumia. Cara ini dilaporkan terjadi hampir secara eksklusif di utara Jepun sekitar pemerintahan Yamagata. Terdapat antara 16 sampai 24 mumia yang telah ditemukan.


Tiga tahun para imam hanya makan diet khusus yang terdiri dari kacan dan biji-bijian. Mereka kemudian hanya makan kulit dan akar dalam waktu tiga tahun dan mulai minum teh racun yang dibuat dari getah pohon Urushi yang biasanya digunakan untuk laka mangkuk.


Keadaan ini menyebabkan mereka muntah dan cepat kehilangan cairan di tubuh, dan yang terpenting, mematikan anggota tubuh yang dapat menyebabkan kerosakan pada tubuh yang biasa menimbulkan kematian.


Akhirnya, pada peringkat mummifying biarawan akan mengunci dirinya dalam kubur batu yang ukurannya hampir tidak lebih besar dari tubuhnya, di mana dia tidak akan bergerak dari posisinya. Penghubung ke dunia luar adalah tabung udara. Setiap hari ia mengingatkan orang-orang di luar bahawa ia masih hidup.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...