Followers

Saturday, September 4, 2010

SALAM AIDILFITRI



Syawal telah hampir menjelma...xsangka pejam celik, pejam celik dah hampir sebulan kita menjalani ibadah puasa...entah tahun depan kita bertemu lagi dengan ramadhan...insyaAlah. Setiap masa yang kita lalui sangat berharga.

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN
kepada
SEMUA PEMBACA BLOG INI...

di sini saya sertakan bersama beberapa rangkap pantun:

Sungguh cantik kain pelekat,
dipakai orang pergi ke pekan.
hari raya semakin dekat,
silap dan salah mohon dimaafkan

Berharap padi dalam lesung,
yang ada cuma rumpun jerami,
harapan hati bertatap langsung,
cuma terlayang kata ini.

Sebelum cahaya syurga padam,
Sebelum hidup berakhir,
Sebelum pintu tobat tertutup,
Saya mohon maaf zahir dan batin...

____________________________________________


Ampun dan maaf andainya aku ini…
Terkasar bahasa dalam bicara
Tersilap bicara semasa bersama
Termarah yang tak kena tempatnya
Tertanya tak tentu hala..
Tersasul yang tak sengaja
Terpukul kat mana-mana
Terpekik kuat di telinga
Terhantuk terketuk di kepala
Terpinjam terambil harta & benda
Termoody tak semena-mena
Terumpat bila ada cerita,
Terpost benda yang tak sepatutnya terima
Termacam-macam yang kena-mengena,
Di hari yang mulia sepuluh jari ku hulurkan semua,
Memohon kemaafan atas segala dosa yang ada
Kerana aku masih bernama manusia
Pastinya tak lepas membuat dosa
Semoga dimaafkan,
Salam Aidil Fitri Maaf zahir & Batin.





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...