Followers

Tuesday, December 20, 2011

salah siapa?

assalamualaikum dan salam sejahtera...

salah siapa sebenarnya?

sana-sini duk sibuk pasal kes mahasiswa menurunkan bendera kat PWTC. macam2 hal...
nak kata aku menyokong jauh sekali, nak kata aku membantah pun jauh panggang dari api.

cuma sebelum menuduh kita perlu siasat dulu...bukan kerana mahasiswa tu satu U dengan aku, aku kata macam tu...

sebagai manusia kita tak pernah terlepas daripada melakukan kesilapan, begitu juga mahasiswa tersebut. mungkin dia tersilap langkah atau dia ada sebab tersendiri untuk melakukan perkara tersebut (Statement mcm sokong aje ni)...

aku dah kata aku tak sokong atau membantah, maksudnya aku tak sokong mana2 pihak.

SEBENARNYA AKU CUMA NAK KATA (PENDAPAT AKU)

sekiranya anak muda melakukan kesilapan, sebagai orang tua atau yang lebih berpengalaman perlu memberikan nasihat atau tunjuk ajar, tetapi kenapa perlu mengeluarkan kata2 kesat.

sekiranya kata2 kesat yang mereka keluarkan itu mencemuh orang yang lebih muda, maka mereka bukan akan ditakuti malah menjadi ikutan...sebab apa? sebab orang tua boleh buat kenapa orang muda tak boleh buat...

knp berlaku macam ni?

tak tahu (yang itu aje aku tahu)...

apa kata keluarkan kata2 yang baik untuk menasihati orang muda, bukan dapat dosa pun tapi dapat pahala.

knp perlu keluarkan kata2 kesat sehingga sanggup .........???

FIKIR2KANLAH



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...